کد خبر: 183989322
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 خرداد 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری:

انسان در دنيا گرفتار وسوسه هاي شيطاني و غفلت هاي طبيعي زندگي مادي است و همواره دچار لغزشها و خطاهايي مي شود كه جز با مغفرت و لطف پروردگار قابل جبران نيست.
از همين روي خداوند بر اساس رحمت و محبتش به بندگان خود بهانه هايي در موقعيت هاي گوناگون و شرايط مختلف و مراحل متفاوت حيات بشري براي جبران و اصلاح آنان فراهم ساخته است.
خداوند راه توبه را براي پاك شدن و نوسازي معنوي انسان گشوده است و بهانه هايي براي تغيير و تحول قرار داده تا هيچگاه كسي راه پاكي و درستي را بر خود بسته نداند و مسير خوبي و خير را ناهموار نبيند.
در روايات و احاديث پيشوايان دين حتى تحولات جسمي و شرايط طبيعي زن باردار را فرصتي براي پاك شدن خطاها و گناهان گذشته او دانسته اند چنان كه پس از تحمل سختي هاي زايمان، يك زن با تحقق عنوان مقدس مادري جايگاهي پيدا مي كند كه فرشتگان به او ندا مي دهند: هر گناه كه پيش از اين داشتي بخشيده شد و اكنون همچون نوزادي تازه رسيده پاك و پيراسته اي، برو و باز اعمال خود را از نو آغاز كن!
در برخي موقعيت هاي زماني ديگر هم چنين فرصت هايي در اختيار انسان ها قرار مي گيرد تا بتوانند خطاها و لغزش هاي شخصي خود را نسبت به خداوند جبران كنند و صفحه اي تازه در زندگي خود بگشايند.
همه ما چنين آرزويي داريم كه بتوانيم به گذشته برگرديم و كارهاي خود را با هوشياري و مراقبت از اول شروع كنيم و چنان به لطف خدا از بخشش و غفران او برخوردار شويم كه انگار اصلا آن لكه هاي سياه بر سپيدي صفحه اعمالمان نبوده.
واضح است كه اين بخشش و مغفرت نسبت به وظايف فردي انسان و حقوق الهي است، نه حقوق ديگران و تعهدات اشخاص در برابر مردم كه طبيعتا بايد ادا شود و با رضايت صاحبان حق جبران گردد.
ماه مبارك رمضان كه سفره پذيرايي معنوي پروردگار گشوده است، در اين مهماني بزرگ فرصت تازه اي براي بندگان خداوند فراهم مي شود تا به فضل الهي با روزه داري و انجام اين فريضه بزرگ مانند نوزادي كه تازه ولادت يافته پاك شوند و زندگي درست و شايسته اي را از نو آغاز كنند.
گويي در پايان اين ماه مبارك با فرارسيدن عيد سعيد فطر، فرشتگان آسمان مژده مي دهند و خطاب به روزه داران مي گويند: اي كساني كه معجزه اي مي خواستيد براي تحول و تغيير، اي كساني كه در پي راهي مي گشتيد براي شروع مجدد، اي كساني كه آرزو داشتيد بتوانيد به عقب برگرديد و از اول شروع كنيد...

اينك اين فرصت طلايي در اختيار شما قرار گرفته است. هر كه بوده ايد و هرچه كرده ايد، خداوند به شادباش اين عيد گناهان شما را بخشوده و خطاهايتان را ناديده گرفته است! اينك صفحه اي تازه در زندگي تان باز مي شود، برخيزيد و از اول شروع كنيد!
(يادداشت روزنامه خراسان)

کلید واژه ها :

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین